Testing new tools for introducing the global dimension in engineering education

Engineers with a broader capacity are needed to contribute to the realization of the SDGs. Though a number of technical universities have recently devoted efforts to integrating sustainable development into engineering curricula, current international debates have not yet explored in detail the role that Higher Education should play within Global Citizenship Education.

Action Learning in the neighbourhood of Benicalap(Valencia):aninnovative teaching and learning experience inan International Development Master

This article aims to analyze an innovative teaching and learning experience carried out by the “Development Cooperation Master’s Degree” taught at the Politechnical University of València (UPV), Spain. During two weeks, the students of the Master carried out an Action Learning process in the neighborhood of Benicalap (Valencia), with the aim to explore how the housing conditions in the neighborhood influence on the youth’s learning and aspirations. The process was developed with the participation of three local organization.

La experiencia de Aprendizaje en Acción en el barrio de Benicalap: una innovación docente impulsada por el Máster en Cooperación al Desarrollo de la Universitat Politècnica de València

Desde el Máster Universitario de Cooperación al Desarrollo de la UPV se impulsó en el barrio de Benicalap una acción de innovación educativa para conectar la universidad con su entorno social. La metodología utilizada fue la del “Aprendizaje en acción”, el cual se define como un proceso de aprendizaje que es aplicable a situaciones donde los y las participantes se enfrentan a problemas complejos y aprenden explorando nuevas oportunidades, en lugar de aplicar las rutinas de sistemas pre-establecidos.
Suscribirse a