Jue, 14/10/2021 - 13:31

Marta G. Rivera, investigadora d'INGENIO (CSIC-UPV), estarà present a la V Jornada per l’aprofitament dels aliments i sistemes agroalimentaris més sostenibles, organitzat per l'Institut Estudis Catalans. L'esdeveniment tindrà lloc el proper 15 d'octubre a partir de les 09:00. La Sala Prat de la Riba, a l'Institut Estudis Catalans (Carrer del Carme, 47, 08001 – BARCELONA) acollirà l'acte.

Rivera és una de les ponents de la primera taula redona d'aquesta jornada, titulada "Cap a sistemes agroalimentaris sostenibles". Participarán, a més de la investigadora d'INGENIO (CSIC-UPV), Francesc Reguant, president de la Comissió d’Economia Agroalimentària del Col·legi d’Economistes de Catalunya i Meritxell Serret, diputada al Parlament de Catalunya. Arnau Queralt, director del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de Catalunya, moderarà aquesta sessió.

Aquesta jornada pretén possar el punt de mira a la prevenció de les pèrdues i el malbaratament alimentari (PMA) al llarg de la cadena alimentària, elements clau per avançar cap a sistemes agroalimentaris més sostenibles.

Durant la jornada, al primer bloc s'abordarà desde la visió de diversos experts els camins que cal transitar cap a sistemes agroalimentaris més sostenibles. Després, es celebrarà una taula redona sobre la importància de la data de consum preferent en la prevenció de les PMA, on s’exposaran diverses iniciatives que s’estan duent a terme en aquest àmbit des del sector públic i el sector privat. A continuació, des del món local, s’explicarà com s’està abordant la prevenció de PMA, centrant-se en el cas concret de diversos consistoris. Al darrer bloc, es presentaran diverses eines per la prevenció de les PMA.

Si vols assistir a l'acte, has d'omplir aquest formular d'inscripció:https://ruralcat.gencat.cat/web/guest/transferencia/preinscripcio-jornada-tecnica?p_auth=i9g23dmA&p_p_id=JornadesPATT_WAR_jornadesPATT100SNAPSHOT&p_p_lifecycle=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=2

Sobre Marta G. Rivera Ferre

És investigadora INGENIO (CSIC-UPV). Ha estat directora de la Càtedra d’Agroecologia i Sistemes Alimentaris de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVicUCC) entre 2014 i 2021. La seua experiència investigadora l’ha dotat d’un perfil multidisciplinari en l’anàlisi dels sistemes agroalimentaris. En els últims anys s’ha centrat en l’àmbit de la sociologia de l’agricultura i l’alimentació, i particularment en les interaccions entre agricultura, alimentació, societat i medi ambient, amb èmfasi en l’adaptació al canvi climàtic i la seguretat i sobirania alimentàries, així com en la funció social de l’agricultura i el paper de les dones des d’una perspectiva d’estudis feministes.