Vie, 22/10/2021 - 09:55

Marta G. Rivera, investigadora d'INGENIO (CSIC-UPV), ha participat a un reportatge per a la televisió autonòmica catalana (TV3). Rivera ha parlat sobre el sistema alimentari actual, "responsable d'un terç de les emissions de gasos d'efecte hivernacle".

"La crisi climàtica ja està reduint la producció d'aliments. A nivell global, un 5%, i a la regió mediterrània, els fenòmens extrems i els canvis en els patrons de pluja faran que diminueixi un 17% d'aquí al 2030", ha explicat la investigadora.

Pots vore la intervenció de Rivera al complet al següent enllaç: https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/telenoticies/el-sistema-alimentari-genera-un-terc-de-les-emissions-de-gasos-defecte-hivernacle/video/6125399/

Sobre Marta G. Rivera Ferre

És investigadora INGENIO (CSIC-UPV). Ha estat directora de la Càtedra d’Agroecologia i Sistemes Alimentaris de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVicUCC) entre 2014 i 2021. La seua experiència investigadora l’ha dotat d’un perfil multidisciplinari en l’anàlisi dels sistemes agroalimentaris. En els últims anys s’ha centrat en l’àmbit de la sociologia de l’agricultura i l’alimentació, i particularment en les interaccions entre agricultura, alimentació, societat i medi ambient, amb èmfasi en l’adaptació al canvi climàtic i la seguretat i sobirania alimentàries, així com en la funció social de l’agricultura i el paper de les dones des d’una perspectiva d’estudis feministes.