INGENIO és un institut d'investigació mixt entre el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i la Universitat Politècnica de València (UPV). Està situat al campus principal de la UPV, la qual cosa implica que el personal de l'Institut té accés a tots els serveis oferits per la Universitat: biblioteques, bases de dades, e-Reviews, entre altres. Oferim també un ampli ventall de serveis, incloent un servei mèdic disponible al campus, la Casa de l'Alumne-UPV, allotjament i instal·lacions esportives.

A més, mentre treballe a INGENIO, tindrà accés als recursos en línia oferits pel CSIC -biblioteca inclosa-, suport en la preparació de propostes d'investigació per a rebre finançament espanyol i europeu i accés a una variada oferta de cursos de formació.

El CSIC, l'organisme d'investigació més gran d'Espanya, dóna suport a la investigació i la formació en un ampli rang d'àrees de coneixement. Això abasta des d'aspectes fonamentals de la ciència fins als desenvolupaments tecnològics més complexos: des de les humanitats i ciències socials a la investigació i tecnologia agro-alimentària, incloent biologia, biomedicina, física, química i materials, ciència de l'agricultura i dels recursos naturals.