Un estudi revela l'impacte del canvi climàtic en la qualitat de l'aigua dels rius de la Vall d'Albaida

La digitalització ha augmentat la bretxa salarial existent entre les classes mitjana i baixa europees

Mónica García Melón s'incorpora al Consell Assessor de Ciència, Tecnologia i Innovació

Els països amb més desigualtats socioeconòmiques internes veuen limitada la capacitat d'innovació verda

Aquest divendres es celebra el VII Core Seminar: "Recerca en Salut Mental: Repensant les prioritats?", que comptará amb la participació de Jordi Molas, director de INGENIO (CSIC-UPV). Es celebrarà Aula Magna de la Casa de la Convalescència (C/ Sant Antoni Maria Claret, Barcelona). L'acte inaugural tindrà lloc a les 09:00 i la jornada s'allargarà fins a pasades les 13:00.

Guillermo Palau, investigador d' INGENIO (CSIC-UPV), ha asistit a una reunió entre membres de l’Ajuntament de València i la Universitat Politècnica de València programada amb l'objectiu de traçar una aliança per convertir València en una de les cent ciutats europees climàticament neutres abans de 2030 que la Comissió Europea seleccionarà el pròxim mes de març. L’alcalde, Joan Ribó, i el rector de la institució acadèmica, José Esteban Capilla, signaren una declaració d’intencions amb aquest objectiu.

Marta G. Rivera, investigadora d'INGENIO (CSIC-UPV), ha participat a un reportatge per a la televisió autonòmica catalana (TV3). Rivera ha parlat sobre el sistema alimentari actual, "responsable d'un terç de les emissions de gasos d'efecte hivernacle".

"La crisi climàtica ja està reduint la producció d'aliments. A nivell global, un 5%, i a la regió mediterrània, els fenòmens extrems i els canvis en els patrons de pluja faran que diminueixi un 17% d'aquí al 2030", ha explicat la investigadora.

Marta G. Rivera, investigadora d'INGENIO (CSIC-UPV), estarà present a la V Jornada per l’aprofitament dels aliments i sistemes agroalimentaris més sostenibles, organitzat per l'Institut Estudis Catalans. L'esdeveniment tindrà lloc el proper 15 d'octubre a partir de les 09:00. La Sala Prat de la Riba, a l'Institut Estudis Catalans (Carrer del Carme, 47, 08001 – BARCELONA) acollirà l'acte.

Des del passat 5 d' octubre i fins al proper 16 de novembre, l'Institut de Gestió de la Innovació i del Coneixement, INGENIO (CSIC-UPV) està col·laborant amb el Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya en un cicle de tallers per treballar en el disseny d’agendes compartides transformatives emprant la del Consorci de Política d’Innovació Transformativa (TIPC).

L’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS) ha estat nomenada pel CSIC unitat associada d’R+D+I, per a fer diversos estudis juntament amb INGENIO (CSIC-UPV) per un període de 3 anys.